lördag 17 mars 2007

In i garderoben


Nu har fem chili-plantor grott. Tre Cascabel, en Mulato Isleno och en Jamaican Bell. Dags att ställa in dem i garderoben under lysröret, så att de inte blir för långa och gängliga. Ljus på med tidsinställning 16 timmar om dygnet. De har det lugnt och skönt medan jag stressar ihjäl mig.

Ovanpå djävulsförkylningen kommer politiska plikter hela helgen och sedan direkt ut till Arlanda i morgon kväll för att flyga ner till Stuttgart igen. Där förväntas jag presentera projektplaner som jag inte ens har hunnit skriva ner än. Hoppas jag hinner det på måndag förmiddag.

Jag kommer tillbaka först på onsdag-kvällen, så kanske L bloggar något mer fram till dess. Om jag får plats i bagaget så ska jag i varje fall försöka få ner lite mer Maultaschen och annat gott hem.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Jag tänkte just anbefalla dig att nu jäklar fick det vara nog på sjukdomandet och utnyttjandet av L ;).
    (Ska jag säga förresten om sjukdomandet ;) ).
    Du kan ju helt enkelt trava in hos en slaktare och be honom ja, välja ut något speciellt. Jag gillar kakor och sånt så det brukar jag handla.
    Lycka till med jobb och skrivande!

    SvaraRadera
  2. Du menar att jag blir frisk om jag går till slaktaren?

    SvaraRadera
  3. Nej, men om du vill ha nåt traditionellt schwäbischt och inte vet vad du ska fråga efter så rekommenderar de mer än gärna grejer. Ofta blandar sig alla kunder i butiken sig i.

    SvaraRadera
  4. Och om de kapar huvudet på dig medan du är hos slaktaren så skulle du teoretiskt sett vara frisk. och död ;).
    Jag verkar inte behärska svensk syntax längre... oavsett hur länge jag sover så är det alltid nåt som blir mysko p g a trötthetsdimmor, sorry.

    SvaraRadera
  5. Uh, det låter jobbigt det där! Hoppas det fixar sig. Tycker att det är den värsta effekten av att vara sjuk, att man totalt tappar kontrollen över tillvaron. Istället för att ligga hemma och koncentrera sig på att bli frisk ligger man och stressar över allt som inte blír gjort.(Ja,jag gör så iallafall..)

    Förövrigt är din kastade handske upplockad!

    SvaraRadera
  6. Kort fråga: Vad är det för politiska plikter? I Tyskland..?

    SvaraRadera
  7. Äh, de politiska plikterna var bara en distriktsårskonferens.

    I tyskland var det EU-projektplaneringsarbete för en av de första utlysningarna i sjunde ramprogrammet.

    SvaraRadera