måndag 19 mars 2007

100% heltäckningsmatta


Här uppe på Stuttgarts kullar där magnolian blommar hade jag, strax innan, proppat i mig Maultaschen hemma hos den tyska vännen. På bussen ner från kullarna fick jag sms från L som talade om för mig att jag vunnit Bolognese-tävlingen enligt Matälskarens älskade Johan. Då blev jag glad! Hans kommentarer var intelligenta också, fast jag kommer att bli ännu gladare om han gillar såsen när han får smaka den i verkliga livet.

På mitt hotellrum firar jag med en kvarting vitt vin. Önskar att jag finge festa loss rejält, för hissen här på det underbara hotellet skulle klara att jag inte visste vad som är upp eller ner. Den är nämligen helt inbäddad i heltäckningsmatta.


Andra bloggar om: , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att du vann. Grattis!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Helt klart är ditt recept det jag helt vill göra men det kommer säkert dröja ett halvår innan jag orkar. Varför tycker du så illa om köttfärs?

    SvaraRadera
  3. Ja grattis! Åh, vill också åka till Tyskland. Trevliga människor och god korv!

    SvaraRadera
  4. Grattis :).
    Har du hunnit/hann du till någon slaktare för något annat lokalt?

    SvaraRadera
  5. Tack för alla grattis.

    Louise: Jag tycker väl inte illa om köttfärs om den är av hög kvalitet och nymald, men varför ska jag köpa det när jag kan köpa kött som jag vet vad det är och som är färskare och har mer smak och bättre struktur?

    Jens: Ja, Tyskland är underskattat!

    Jessika: Det finns en slaktare som sägs vara bra, här nära hotellet. Jag går dit och till snabbköpet i morgon förmiddag innan jag åker hem.

    SvaraRadera
  6. Grattis K, jag är glad att det var du som vann!

    SvaraRadera