torsdag 15 mars 2007

Egendomligheter?

Jag har blivit utmanad av Kinna på en lek. Man ska skriva ner ett antal egendomligheter om sig själv på sin blogg för alla att glo på. Sedan ska man skicka vidare utmaningen. Men gudskelov är reglerna sådana att för varje ny vända så blir både antalet saker man ska skriva ner, och antal personer som man ska skicka vidare utmaningen till, en färre. Det började med ett tusental bloggare och egenheter, men nu är vi äntligen nere på hanterbara fem stycken.

  1. Jag har bott i över 30 olika lägenheter
  2. Jag älskar mina namnsdagar och påminner gärna folk om dem
  3. Jag hatar när man blandar glass med torra saker
  4. Jag har spelat rysk soldat på Stockholms Stadsteater och bar då ut Stalins kista otaliga gånger i en riktig kalkonföreställning
  5. Jag tror att indianer är ostmänniskor och cowboys är korvmänniskor och att man kan fortsätta att dela in världen på det viset
Nu skickar jag alltså vidare utmaningen till fyra personer som bara behöver skriva fyra saker var - Jens, Louise, Sannah och embryo. Förlåt.

5 kommentarer:

  1. nehej den där har jag redan försökct knäkca den nöten

    men det franskc inte ingnenting som inte var egendomligt också undrerligt så jag grav upp

    det säjer jag nu

    yo

    http://yoembryo.blogspot.com/2007/03/undrerliga-sakrer.html

    SvaraRadera
  2. Ja, men det räckte att du försökte, tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Jag ska försöka, jag älskar också mina namnsdagar och blir oerhört besviken om någon glömmer!

    SvaraRadera
  4. Hmm... om man varken ar ost- eller korvmanniska, vad ar man da? Tycker mycket om att satta mig sjalv i fack, namligen.

    SvaraRadera
  5. Ytterst få människor är både ost- och korvmänniskor, men de existerar. Jag är en sådan nuförtiden. Sådana som är varken eller, existerar inte. Så småningom ska jag berätta för dig vad du är.

    SvaraRadera