fredag 22 december 2006

Lite senare...

Det kanske finns hopp om vörtbröden trots allt. När jag delat upp degen i fyra delar, efter någon timmes jäsning, och rullat dem till bollar såg de bättre ut. Och efter tio minuter rullade jag dem till avlånga bröd. Nu har de legat och jäst i flera timmar och ser riktigt bra ut. Men skinkan har bara kommit upp i 50 grader efter två och en halv timme, så de får vänta lite till innan jag kan grädda dem. Under tiden har jag slängt revbensspjällen i kokande vatten med vitlök och peppar, enligt Andreas förslag. Det är så skönt att kunna skylla på andra om det går fel. Fast jag tänker ändå ha malen ingefära i min kryddning. Ingefära är aldrig fel på revbensspjäll. Jag menar, malen ingefära är alltid rätt på revbensspjäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar