torsdag 7 december 2006

Ali tar paus

Aj då! Min favorit bland politiska bloggare - Ali Esbati - tar en paus:

Jag slutar blogga. Tar en paus för att reflektera över mitt eget liv, läget i klasskampen och sambandet däremellan. Pausen kommer att vara någonstans mellan en och jättemånga veckor.
Jag hoppas att det inte rör sig om alltför många veckor, för hans blogg har präglats av en klarsynthet i analysen som varit ett stort stöd i det träsk av vinklade nyheter som svensk media utgör. När jag har varit som allra mest uppgiven och trött på den ensidiga nyhetsrapporteringen har Ali ofta kunnat visa på ett helt annat perspektiv, som ibland har återgett mig tron på att förändring är möjlig.

Det har också varit både skrämmande och lärorikt att läsa bombhögerns sjuka kommentarer till hans inlägg. Där har man kunnat lära sig hur tokliberalernas retorik och propaganda fungerar. Men de finns ju kvar som ett arkiv på Esbatis kommentarer för oss alla att studera.

Kom snart tillbaka, Ali!

1 kommentar:

  1. Håller med. Trots att han har varit borta i någon vecka eller två nu finns han fortfarande med på topplistan i bloggtoppen.se, otroligt vilken genomslagskraft han har som bloggare. Han måste vara en av Sveriges främsta opinionsbildare!

    /Ryan

    SvaraRadera