måndag 24 september 2007

Buffelmozzarella direkt från Neapel

Jag var helt enkelt tvungen att testa den hyperfärska mozzarellan på buffelmjölk som kommer med flyget från Neapel varje (?) fredag till Finefood.


Jo, det är så riktig mozzarella ska smaka. Mycket smak, mycket gott, mycket mejeri. Har du aldrig smakat så bör du göra det för att få en referens. 41 kr/hg. Prisvärdheten beror på hur det ser ut i din plånbok. I min är det rätt tomt.

För övrigt verkar inte min peppar sälja något vidare bra.


Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

  1. Tips: buffelmozzarella säljs ut på Vi Hornstull för 10 pix stycket. Inte fantastisk men mer än OK.

    Jag vill köpa peppar! Kan du ta med dina tre favoritsorter till nästa gång vi ses? typ två rör av varje?

    SvaraRadera
  2. Men jag har ju inget eget lager, jag är bara agent! De enda som säljer här är Finefood och de tar 50 kronor röret. Kanske borde man ha pepparparty à la tupperware och dra ihop en stor beställning. Eller så borde jag få NK och Cajsa Warg att sälja också. Eller så borde jag ta ut min provision från Finefood-beställningen i peppar att sälja vidare. Jag får fundera ut något. Pepparläget är uselt.

    SvaraRadera
  3. Ja den är fin Fine Foods mozzarella! Värd att åka kommunalt halva stan för att köpa (att osten också åkt halva Europa glömde jag för en stund).

    SvaraRadera
  4. Pepparparty låter strålande! Vi borde anordna matbytar/säljardag med kokböcker, peppar etc.

    SvaraRadera
  5. Jag är sugen på peppar (som nämnt). Tyvärr ligger Hammarby sjöstad rätt långt från mina farleder, men jag ska svänga in och köpa några rör när jag flyttat närmare senare i år.

    SvaraRadera