måndag 23 juli 2007

Regnaktiviteter

Det regnar, det regnar.

Noterar att Julia Childs TV-debut från 1963 i 18 avsnitt är upplagd som torrent på Piratebay. Det är oerhört underhållande TV, tycker jag, och intressant att jämföra likheter och skillnader med dagens matlagningsprogram. I sammanhanget vill jag gärna informera om programvarorna PeerGuardian och BitComet.

Smakade just min gurka som jag gjorde för en vecka sedan inspirerad av Karin Franssons recept på kryddgurkor. Inspirerad så till vida att jag använde samma procedur och proportioner vad gäller vitvinsvinäger, vatten, salt och socker. I övrigt hade jag bara egen pepparrot, egna dillkronor, egna svartvinbärsblad och god vitpeppar i. Mycket, mycket god blev den. Bra, då kan jag göra mer efter samma recept för nu växer gurkorna snabbt till i växtghuset.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar