måndag 2 juli 2007

Första ärtorna

Här på landet händer det så mycket trots att det bara är semester. Det är mycket jag vill skriva om, men bristen på bredband hindrar både utförliga rapporter och bevakning av andras bloggar. Jag hinner inte ens med oväsentligheterna om flugsnapparens familjeliv och hackspettarna i eken.

Så tills vidare vill jag bara föra in i den elektroniska dagboken notisen att vi igår har skördat våra sex första Sugar Snap att lägga i vår första Little Gem-sallad med vår andra zucchini och lite rädisor. Alltså, vi börjar skörda så smått. Och i kväll friterade jag både salviablad och zucchiniblomma för första gången.

Jag ska skriva om det, men jag har också viktigare saker att skriva om, som gårdagens utflykt till St. Anna och svårigheten att hitta god mat i den svenska sommaren, och om den bra abborrefilé som vi trots allt hittade, men framför allt om tankarna kring uppväxt och klass, om klasstillhörighet. Om allt det som ligger och muttrar i bakgrunden i form av fördomar och förakt. Jag tror jag måste formulera något om klasstillhörighet som politisk råvara. Ganska plågsamt att bearbeta.


Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att läsa dina ord om klasstillhörighet som politisk råvara, nu eller senare.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med bendel.
    Ägna dig åt dina sugar snap och andra grönsaker under tiden du. Önskar dig god skörd :).

    SvaraRadera