onsdag 9 maj 2007

Street i Kista

Min irritationStreet i Kista var inte helt befogad, bara halvt. När en kollega igår ringde för att kolla, så hävdade de att de var öppna. När vi kom dit såg det likadant ut som dagen innan, men vi fortsatte 100 meter framåt och där fanns visserligen ingen skylt, men en öppen dörr in till en annan lokal där de hade öppnat restaurangen.

Det var ungefär lika mycket personal i lokalen som gäster, vilket ju inte är så konstigt eftersom ingen kan hitta dit. Det verkade som att det nästan var meningen att de skulle få lite lugn och ro så här i början för att slipa rutinerna. Och det kanske behövs för kocken som serverade sade sig inte ha någon erfarenhet av storkök och kvinnan i kassan verkade ovan vid handskas med den.

Maten igår var adekvat och idag mycket god. Salladsbuffén som ingår är strålande bra och brödet från Rosendal är fantastiskt. De håller dessutom på att installera en jättestor vedugn och ska få dit en bagare från Rosendal till juli. Personalen är vänlig och lokalen är öppen och luftig, men med dålig akustik än så länge innan inredningen är färdig. Priset för en lunch är 85 kronor, eller 65 kronor för sopplunchen. Jag tycker att priset är acceptabelt med tanke på att maten är riklig och mycket god och känns nyttig - man håller sig mätt länge - och eftersom maten i Kista i övrigt är så dyr och bedrövligt äcklig. Men att ta 25 kronor för en lättöl eller läsk är bara löjligt. Bubbelvatten ingår.

Jag ska försöka börja ta med mig lunchlådor till jobbet oftare så att jag kan äta på Street åtminstone då och då. Sammanfattning: usel marknadsföring, bra mat.

(Jag känner en mycket bra marknadsförare med bra referenser som kan hoppa in och fixa det här åt er omedelbart.)

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Jag som bor i Hornstull har inte ens varit och ätit på Street- moderskeppet.. suck. Det finns så många bra ställen häromkring att äta på! Kanske i sommar..

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt inte heller varit på moderskeppet.

    SvaraRadera