lördag 5 maj 2007

Omskolning

Idag har jag skolat om 54 plantor. Det är förmodligen lika många som i framtiden kommer att ha råd att omskola sig, i spökalliansens Sverige, när man har lagt ner komvux och när all utbildning kostar pengar.



Hur som helst, sex chiliplantor skolade jag om i riktigt stora krukor (7,5-20 liter), som de kan stå kvar i om jag inte planterar ner dem i jorden. Flera har redan blomknoppar. I övrigt skolade jag om nästan allt i såbrättet. Nu ska jag låta allt stå i växthuset, som inte har varit kallare än 11 grader sedan jag var här sist. Hoppas att de inte törstar ihjäl innan jag kommer tillbaka.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

  1. Om det där bara är blott en försmak (förtitt) på ditt växthus så är jag redan nu avis ;).

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag gillar din blogg. Jag hade ungefär samma dilemma, men istället har jag två bloggar; en för politik och en för mat ;) Har även ett stort instresse för växter och har helt amatörmässigt planterat olika tomater, paprika, chili och annat i mitt soligaste lägenhetsfönster :)
    Jag går på komvux just nu, och är så jävla glad att jag har hunnit göra det innan Alliansen helt förstör möjligheten för omskolning och vuxenutbildning!

    SvaraRadera
  3. Ja, om man inte hamnar rätt från början och inte har de rätta ekonomiska/sociala förutsättningarna kan det verkligen bli knepigt för många i framtiden.

    SvaraRadera