måndag 5 november 2007

Recept på vidbränd flytt

  • Börja med en lägenhet så stor att du inte behövt slänga något på fyra år, utan tvärtom lyckats få in ett osorterat dödsbo i den också.
  • Packa ner det som du tror får plats i en hälften så stor lägenhet och släng resten.
  • Vispa ner en förkylning.
  • När det hettar till, tag en nära anhörig med odiagnostiserad sjukdom och kör till akuten och lägg in på intensiven med respirator.
  • Vänd försiktigt ner en mentalt rubbad särbo till den anhörige.
  • Ge fem vänner förhinder på flyttdagen.
  • Slå sönder det ena och det andra.
  • Låt dig hetsas av en instabil och aggressiv bostadsbytare som lurat dig angående den nya hyrans storlek.
  • Bli blåst på dina peppardrömmar.
  • Se till att registreringsskyltarna till bilen blir stulna.
  • Känn dig rökt, kokt och stekt tills du får nog.

6 kommentarer:

  1. Men kära hjärtanes - jag skickar så mycket bra tankar det bara går åt ditt håll, K!

    SvaraRadera
  2. Efter regn kommer solsken!
    Sen salami och grappa!

    SvaraRadera
  3. Du kan också prova att föda barn på samma dag som du flyttar...

    Men okej, du vinner nog med den mentalt instabile särbon. Hoppas det är bättre nu.

    SvaraRadera
  4. Uj, det skulle jag inte vilja, men jag skulle vara glad om jag alls finge föda barn och jag skulle kräva min rätt att få slippa flytta samma dag.

    Det går fortfarande upp och ner, och jag längtar efter salami och grappa.

    SvaraRadera