söndag 11 februari 2007

Vinterprommenad - pannkakor och mjölk

Jag dricker inte mycket mjölk, men på gårdagens kalla vinterpromenad gick vi förbi Bondens Butik som säljer Järna Lantmjölk från Järna Mejeri, och då blev jag sugen på pannkakor. Vi köpte bra ägg från Sanda Hönseri där också, och en god ost, Di Stefano tror jag att den hette. När vi kom hem så gjorde vi pannkakor och det blev mjölk över till varsitt glas till oss. Vilken mjölk! Den vill jag ha i kylen oftare. 13 kronor litern, om jag inte minns fel. Värt varje öre för oss, men förmodligen tufft för en barnfamilj. Uppdatering: Mjölken finns även på Finefood, men där kostar den 17 kronor litern. Finefood har även yoghurt och fil från Järnamejeriet.


Pannkakorna gjordes efter standardrecept (Bonniers kokbok, Annas kokbok) med tillägg av en tesked vaniljsocker i smeten, och åts med kvittenmarmelad som den tyska vännen gjort. Gott.


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar