måndag 17 september 2007

Skuggtävlingens rätta svar


Ett knippe chili som hänger på tork, var det rätta svaret på skuggtävlingen. Mer exakt, ett gäng Guajillo, Mulato Isleno, Cascabel, Pasilla och Ancho. Ingen gissade rätt. Jag är besviken.

Torkningen går lite för långsamt i rumstemperatur, så jag har haft dem på lägsta värme i torkskåpet också. Jag skulle gärna vilja ha en torkmaskin. Guajillo har jag redan testat att göra pulver av, det blev illrött, fruktigt och lagom starkt.


Andra bloggar om: , , , , , ,

5 kommentarer:

  1. det var mig då en slamkrypare ;).
    Hoppet från att gissa flygande giraff till torkande chili är rätt långt :).

    SvaraRadera
  2. Det var ingen slamkrypare! Det är väl inte så svårt att gissa med tanke på vilken tid det är på året och vad jag skriver om och vad som brukar hänga framför väggen.

    SvaraRadera
  3. Skuggan av ännu en hemgjord salami hade varit mer givet ;).
    Och jag gissade ju inte så jag tar min flygande giraff och drar mig tillbaka :).

    SvaraRadera
  4. Nu gissade jag ju inte men å andra sidan hade jag inte gissat detta trots att jag själv håller på att odla.

    SvaraRadera
  5. Kontrafaktisk historieskrivning!
    Och du odlar ju inte samma sorter.

    SvaraRadera