lördag 14 april 2007

Kaprismirakel

De tre kaprispinnar som J tog med sig tillbaka till mig från sitt besök i Apulien kring nyår, och som vi stack ner i jorden i växthuset och kupade enligt instruktion, har vaknat! När jag klev in i det 35 grader varma växthuset idag upptäckte jag att två av grenarna hade pyttesmå gröna skott strax ovan jordytan. Det verkar som att jag äntligen ska få mina kaprisplantor. Undrar om jag måste vänta flera år innan de börjar blomma?


Uppdatering: Fick sms från J som säger att Antonios pappa, som skar av grenarna från sina plantor, var mycket noga med att påpeka att de första skotten ska täckas med jord. Ok, jag går ner i växthuset efter maten.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Yay!!! Hurra hurra hurra!!!
    Alltid lika kul med framgång i trädgården/växthuset!
    Hoppas på fortsatt framgång!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Hoppas de tar sig bra!

    SvaraRadera