tisdag 23 juni 2009

Min pion slog ut igår

När L och jag höll 40-årsfest för några år sedan fick vi presentkort på pioner. Vi valde varsin sort på Trädgårdshuset i Skarpnäck efter beskrivningarna och dåliga foton. Den sort jag valde hade lackröda eller oxblodsfärgade blommor och visade sig naturligtvis vara en av de dyraste som fanns och den kostade 410 kronor. Nu på tredje sommaren ser jag att min luktpion Paeonia Lactiflora Buckeye Bell är stark och kraftfull. Tre knoppar kom i år och igår slog de ut. En gång när jag har ett fast hem ska jag ha många pioner, och jag ska ta med mig den här dit. Klicka på bilden och känn lukten.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

  1. Jag planterade dahlior ett år. Det gick sådär. Efter två år fick jag en (1) blomma. Den var å andra sidan väldigt vacker. Dahlior är ju det, väldigt vackra.

    SvaraRadera