Det stora och farliga salamiprojektet förbereds. En skinstek och späck från Åbygrisen har tagits ur frysen. Jag läser på om andras erfarenheter av hemtillverkning och försöker bestämma mig för vilken metod jag ska använda. Funderar på om en gnutta av rågsurdegen kan användas för att få igång rätt mjölksyrebakteriekultur. Funderar på om jag ska använda salpeter eller försöka få fatt på nitrit. Varken ICA Globen eller Finefood hade fjälster idag, så jag får nog åka förbi ICA i Kungens Kurva i morgon, som jag vet brukar ha. Rödvin är köpt, men ska jag ha fänkål i, eller det starka paprikapulvret, eller peperoncini eller alltihop? Borde jag försöka hitta färsk vitlök?
Andra bloggar om: salami, nybörjaroro
Visar inlägg med etikett nybörjaroro. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett nybörjaroro. Visa alla inlägg
lördag 24 februari 2007
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
