måndag 29 september 2008

Förtydligande om den polska korvröken

Marzena gästbloggar ett förtydligande:

När det gäller röken så ser det ut som en stor fyrkantig låda där de hängde korvarna på pinnar och ett säcktyg över. I botten på lådan gick ett fyrkantigt rör ca 1m och i slutet av det var en liten brasa som man flyttade nära ingången eller petade bort en bit beroende på hur varmt eller rökigt det skulle vara. Mycket mer än så vet jag inte för dom startade vid 5 tiden på morgonen och jag var där och tog bilder någon gång vid 10 tiden och framåt, så jag följde inte hela processen. Hoppas du förstår något av min beskrivning. Jag bifogar en bild där man ser hela röken så kanske det blir tydligare. I förgrunden står ett kokkärl som inte hänger ihop med röken.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

  1. Varför har jag aldrig varit i Polen? Det är ju inte riktigt klokt!

    SvaraRadera