Jag var sen med potatisen i år. Jag hade velat sätta gamla svenska sorter för att prova. Röda krokar och Leksands vit, till exempel. Men de går inte att få tag i. EU-regler förbjuder försäljning av sådana sorter. Efter att ha sökt runt lite så hittade jag Larsviken. Där kan man åtminstone hitta ett lite annorlunda sortiment än det som Stubbetorp erbjuder.
Jag beställde ett par skotska sorter den 27/4. Jag fick ett kvitto via mejl när jag genomfört kortbetalningen. Sedan hände ingenting trots att potatisarna skulle komma med DHL. Efter tio dagar skrev jag och sa att de inte behövde skicka potatisarna och att jag ville ha pengarna tillbaka. Larsviken svarade att potatisarna kommit till DHL:s utlämningställe den 29/4 men att de "uppmärksammat problemet" att DHL inte hade meddelat mig och att de nu skulle säga till DHL att förmedla potatisen.
Jag svarade att jag omedelbart ville ha tillbaka mina pengar och inte var intresserad av potatisen. De svarade att de inte kunde se att de hade fått några pengar från mig. Jag svarade att de hade skickat mig ett kvitto på att de fått pengar från mig.
De svarar att de inte vill returnera några pengar till mig innan jag kan bevisa med kontokortsutdrag att jag har betalat. De har sabbat min potatisodling i år och de har inte vett att omedelbart betala tillbaka mina utlägg och genast skicka mig ersättningspotatis, utan kräver att jag ska bevisa att de har gjort fel.
Nu har jag desperat slängt ner lite Cheri och Maris Bard från Stubbetorp trots allt. Jag får väl potatis till augusti. Jag kommer aldrig mer att beställa potatis från Larsviken.
Läs även andra bloggares åsikter om Larsviken, potatis, bluffmakare, svindlare, sättpotatis, amatörism, Maris Bard, Cherie, EU, Röda krokar, Leksands vit
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Jag tycker Larsviken inte gjorde fel, om DHL har strulat för dem, så ligger ju problemet hos DHL och de har ju faktiskt skickat potatisarna.
SvaraRaderaAnnars gillar jag din blog :-).
Men de visste att DHL hade strulat och de kontaktade inte mig för att berätta detta, och de följde inte upp DHL:s strul.
SvaraRaderaOch nu säger de dessutom att det kortbetalningsföretag de anlitar inte har fått in någon betalning, trots att jag har fått ett kvitto på betalningen.
Anlitar man två undermåliga underleverantörer av tjänster, så får man ta ansvar för deras strul och kompensera det på något sätt, tycker jag.
hej jag vet att det här är gammalt men jag måste bara kommentera. Om du träffar familjen som driver företaget så tror jag att du ändrar inställning. De är hur gulliga som helst. Jag har svårt att tro att de menat illa men ibland klaffar inte all kommunikation. Vi började sälja deras potatis förra året vid sidan av stubbetorps och när det gäller kundkontakten är larsviken överlägsna stubbetorp som knappt kommer ihåg en år från år.
SvaraRaderaGösta Krön, Kröns Trädgård, Väddö.
Jag har haft samma problem med DHL men då gäälde det växter från USA. de låter paketen ligga utan att underrätta kunden eller tullen. Skandal. Om Larsviken har jag bara gott att säga, de är duktiga och har bra produkter. Bor bara 40 min ifrån så jag kan köra dit och handla.
SvaraRadera