fredag 14 november 2008

Graviditetsnotiser: N - 8

Misslyckad arbetsdag idag igen. Tycks inte kunna få någonting gjort. AE sms:ade och sa att det är som det ska vara. Att jag bara ska äta och sova. Så jag somnade framför en distansföreläsning på eftermiddagen. Ryggen sämre efter bilturen till torpet. Försökte komma på någon bra restaurang i stan för en affärsmiddag på måndag kväll, men kunde inte komma på något bra. Sjögräs kanske. Har någon läsare något annat bra förslag på ett ställe där man kan samtala och som samtidigt är trevligt och har mycket bra mat, gärna asiatiskt?

L unnade sig fotvård och var alldeles lyrisk efteråt. När kvinnan klämde i hålfoten och sa att här är magen så hoppade barnet till. Fötterna är alldeles lena nu och jag misstänker att det inte var sista gången. Hur som helst så fick det L att känna sig tillräckligt stark för att vi skulle gå hem på visit hos V och T på S:t Paulsgatan på kvällen. Där fick vi mycket god majssoppa med ost, räkor, äpple och chili. KBT kom också dit och berättade om sina kommande projekt med balkonglufttorkning av lammkyl och skinka. Det gjorde mig avundsjuk. Det påpekade jag flera gånger och varje gång sa de till mig att jag ska få barn i stället.

Eftersom barnet inte sparkar särskilt mycket längre nu när det är så trångt, utan bara trycker till ibland, så tycker inte L längre att det är lika roligt med magen. Hon säger att det nog vore bättre för barnet att komma ut snart. Bara vi får upp hyllan och sängen och kameran kommit, tänker jag. Äh, kamera kan vi låna, så söndag går bra.

1 kommentar:

  1. Vad skönt för Li :)!
    Och du ska nog ta och ta det lugnt också! Du har ju uppenbarligen tankarna på annat håll tillsammans med li, må så vara på lite olika sätt.

    SvaraRadera