fredag 29 augusti 2008

Jag behöver Det svenska jordbrukets historia

Eftersom jag tänker läsa en agrarhistorisk grundkurs på SLU så söker jag efter alla delarna av Det svenska jordbrukets historia: 1. Jordbrukets första femtusen år 2. Jordbruket under feodalismen 1000-1700 3. Den agrara revolutionen 1700-1870 4. Jordbruket i industrisamhället 1870-1945 5. Jordbruket i välfärdssamhället 1945-2000. Vill du sälja alla fem banden eller enskilda delar till mig, så skicka ett brev till bolletott@gmail.com.

Uppdatering: Alla böckerna hittade med Jessika och Kurts hjälp!

14 kommentarer:

  1. Några finns på Bokborsen.se

    SvaraRadera
  2. Tack Jessika, där beställde jag nu 1:an och 5:an. 4:an hittade jag på cdon. Vem har 2:an och 3:an, som verkar mest spännande?

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du kan hitta dem på Blocket, om nu informationen där är uppdaterad?

    SvaraRadera
  4. Tack Jessika och Kurt, nu har jag alla, och lite till!

    SvaraRadera
  5. Du kommer att uppskatta tvåan, skriven av professor Jankien Myrdal, en av Sveriges vassaste akademiska marxister

    SvaraRadera
  6. Ja, Anonym, jag ser fram emot del två. Janken Myrdal håller dessutom i någon av föreläsningarna.

    SvaraRadera
  7. Låter som en intressant kurs.

    SvaraRadera
  8. Det kanske inte är för sent att anmäla sig.

    SvaraRadera
  9. Ska kolla, om inte annat så går den kanske igen.

    SvaraRadera
  10. Här påstår de att det finns platser kvar: http://slunik.slu.se/student_index.cfm?id=4908

    SvaraRadera
  11. Gör nu ett snabbt överslag,såg att det startar mkt snart, har jag tid, ork osv. Verkar som sagt intressant, både det teoretiska och praktiska. Bonden och jordbruket står mig nära.

    SvaraRadera
  12. Bilen går från Lundagatan i morgon bitti kring 8.15 då jag ska plocka upp T, så nu är det dags att bestämma sig.

    SvaraRadera
  13. Det blev för hastigt inpå för mig. Jag vill så väldigt gärna men plötsliga jobb och framför allt bebis gör att det måste vänta. Det skulle dock vara roligt om du berättar lite under kursens gång eller om jag får fråga lite om vad du tyckte sedan.

    SvaraRadera