onsdag 23 januari 2008

Trattkantareller i januari



Vi åkte till landet i helgen. Det är lugnt och skönt med en mild vinter. Naturen är pasificerad och man hinner i fatt och kan arbeta i trädgården utan stress.

Vi hittade dessutom ett par nävar trattkantareller som vi fräste och la i grytan.

[Det här var ett försök till mobilbloggning. Tydligen kan man bara lägga upp bilder i liggande format. Och etiketter kan man inte lägga till. Konstigt att informationen om mobil bloggning är så bristfällig.]


Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

  1. Så gott med trattisar. Jag kanske skulle gå en sväng och kolla. Har inte varit och letat på ett par månader. Trodde de var över nu.

    SvaraRadera
  2. Helt galet med kantareller som tittar fram! Här har vi haft en så vacker vinterdag med strålande sol, gnistrande snö och -10 grader.. jag var tvungen att gå ut i t-shirt så jag riktigt skulle känna hur det biter. SKÖNT. Jag är så less på regn och grönt gräs mitt i "bistraste" vintern.

    SvaraRadera