torsdag 2 augusti 2007

God potatissallad

Man kan bli trött på den allt vanligare "franska" potatissalladen med bara en kryddig vinägrettsås, och längta tillbaka till en krämigare variant. Jag gjorde en väldigt god häromdagen ungefär så här:

Koka god färskpotatis, jag använde Silla, och tärna den lagom stort. Skala bondbönor så att mängden blir ungefär en femtedel av potatismängden. Koka bondbönorna i tre minuter. Skiva eller hacka en själk selleri och dess blad. Tag lite "dill" från en fänkålsplanta, om du har, och hacka. Bind ihop det hela med gräddfil. Smaksätt med god majonäs till en smak och konsistens som du gillar. Salta och ha rikligt med nykrossad god svartpeppar på.


Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

  1. Bondbönor är så gott men vi lyckades inte odla några i år tyvärr! jag blev extremt sugen nu, måste försöka köpa!

    SvaraRadera
  2. Bondbönan är kung. Jag är republikan. Jag skulle kunna äta bondbönor till frukost.

    SvaraRadera
  3. Ser mumsigt ut! Måste absolut testas framöver. Jag älskar hemgjord potatissallad i alla tänkbara former.

    SvaraRadera