tisdag 19 juni 2007

Polistillstånd

Ska du söka polistillstånd i Stockholms län? Har du frågor om den fullkomligt obegripliga blanketten? Undrar du till exempel vad skillnaden är mellan offentlig tillställning, allmän sammanskomst och begagnande av offentlig plats, eller hur mycket det kostar och till vilket postgiro pengarna ska betalas? Är du trött på att stå i telefonkö bara för att hänvisas vidare och sedan bli utslängd utan förklaring efter 200 tut?

Ring direktnumret 08-401 14 38 i stället.


Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

  1. Jag försökte anmäla mitt källarinbrott via nätet. Gav upp just för att det också var fullkompligt obegripligt. Ringde istället. Mejlade sedan rikspolisstyrelsen om att den där anmälningstjänsten varmenad att minska deras arbetsbelastning så är svaret nej för det hela var obegripligt.

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte frågorna du nämner, men varför skulle man INTE ringa 08-401 14 38, det är ju precis det numret som Stockholms Stads telefonlista anger?

    SvaraRadera
  3. Jasså, Stockholms Stads telefonlista. Jag var dum nog att tro att man skulle hitta relevant information på polisens hemsida.

    SvaraRadera
  4. Jag antar att polistillståndet är för filmvisningen. Vi behöver nog snart bli våldsamma... den här regimen är ju tokig,, vansinnig. De river ner allt, ALLT! - ingenting ska sparas det är ett totalt systemskifte vi talar om.

    Nu ska det införas extra karensdag, sen ska man gå på a-kassa om man varit sjukskriven för länge. Allt för att finansiera skattesänkningar. Vi går till ett samhälle där alla ska sköta sig själva där omfördelning totalt ska brytas ned. Bort med skatter och inför platta avgifter omfördela från fattig till rik det är melodin.

    Samtidigt så ljuger man och hycklar och hävdar att man gör det för att hjälpa de sjuka, arbetslösa, de som har det sämst. hur kan det då komma sig att de som blir hjälpta är de som har det riktigt bra och redan feta inkomster?

    Samtidigt så går staten med enorma plus - 26 miljarder över prognos bara i år. Jag är så ledsen förbannad och frustrerad. Jag hoppas att de ökade klassklyftor dem skapar kommer slå tillbaka på dem personligen!! Jag önskar dem all olycka i världen och hoppas att de avlider så att mardrömmen kan ta slut.

    Jag säger som Wollter i Aftonbladet idag:

    "De härskandes cynism slår nya rekord och man vill omväxlande gråta och smaka blod."

    SvaraRadera
  5. Man kommer inte att få vara sjukskriven för länge. Du kommer att spritta ut frisk varesig du vill det eller inte när de tycker att du ska vara det för det har de bestämt. Punkt slut.

    Jag känner mig i allra högsta grad hjälpt måste jag säga. Hjälpt i att bli än mer cynisk än vad jag var förut. Jag gjorde mig inga illussioner om att livet var enkelt men att bli sjuk och DESSUTOM få någon sorts politisk illussion om vad man ska orka och inte orka och ett välmeningens ok över axlarna, det trodde jag n og inte. Eller jag vet inte vad jag trodde.

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag ska säga något. Men nu orkar jag inte.

    SvaraRadera
  7. Daniel, du behöver avreagera dig med lite kroppsarbete. Ring och kom förbi Vikbolandet och gräv en grop till en sockerlönn, så snackar vi taktik sedan.

    SvaraRadera
  8. Äh, jag får väl erkänna att jag nyttjade viss reversed engineering. Klart att om man nu skulle vara intresserad av att demostrera och tillståndet ges av Polisen vänder man sig väl först till deras hemsida.

    SvaraRadera