Kan man skriva en copy-text på 30 sekunder och publicera utan att läsa igenom den? Tydligen. Så här ser det ut i pressmeddelandet för Fages fyra nya fettfria yoghurtar.
Och den marknadsförare som tror att jag skulle skriva någonting positivt om en produkt helt utan fett har en skruv lös.
Läs även andra bloggares åsikter om fettfri och hjärndöd, MatMäklarna AB, smaklös yoghurt
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Men du skrev någonting.
SvaraRaderaJa, för jag tror inte att all uppmärksamhet är bra reklam.
SvaraRadera"Och den marknadsförare som tror att jag skulle skriva någonting positivt om en produkt helt utan fett har en skruv lös."
SvaraRaderaRamlösa ligger illa till.
Det kan vara det enda undantaget. Kall Ramlösa som luftats i 12 timmar är kanske världens godaste fettfria produkt.
SvaraRaderaDet finns god sprit också.
SvaraRaderaBlir man inte fet av den?
SvaraRaderaFast de erkänner ju att det är totalt 0% smak. Lite cred ska de väl ha för att de är ärliga.
SvaraRaderaOm det inte är så att den har en liten liten smak men de tror att 0% smak är bättre marknadsföring?
SvaraRaderaPerfekt utfyllnad som inte ger någon bismak mao, man behöver inte kompensera för syra eller sötma. :D
SvaraRaderaPrecis som det här blogginlägget!
SvaraRadera