fredag 13 november 2009

Gårdsligt mellanspel

I morgon är det visning på en gård som jag och L vill köpa. L åker dit med sin bror och två av våra nära vänner som hittade den åt oss. Den stämmer inte alls med flera av våra önskemål om hur vår fastighet skulle vara, men när vi åkte dit förra helgen och tittade på tomten, så kändes det så bra att våra prioriteringar plötsligt ändrades. Vi är båda två väldigt entusiastiska och drömmande. Gården är mindre än jag hade trott att jag ville ha, men den ligger så fint i landskapet. Utropspriset är lågt, men grannbonden som arrenderar åkermarken vill också köpa gården, så det kan bli en svettig budgivning. Jag har hittat en bankmannakvinna i Gnesta som verkar väldigt trevlig och som är uppmuntrande efter förhör om vår ekonomi idag. Jag är rädd och full av längtan. Jag återkommer i morgon om dagens charkkurs.




Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar